הלוקס ריגידוס
 Hallux Rigidus
כאבים במפרק הבוהן הראשונה בכף הרגל יכולים להיות מסיבות שונות, השכיחות מביניהן הן:

מחלת השיגדון – גאוט המתאפיינת בכאבים ממוקדים למפרק האצבע הראשונה. מחלה זו מתאפיינת בחומצה אורית גבוהה בדם. טיפול בחומצה האורית מביא להפסקת ההתקף והכאבים בכף הרגל.

תהליך דלקתי (ארתריטיס) של המפרק המביא להרס הדרגתי של המפרק, ההרס מתבטא בהרס של הסחוס במפרק, היצרות המרווח המפרקי וצמיחת עצם עודפת בשולי המפרק. בהדרגה מתפתחים כאבים במפרק ובעיקר בעת הנעתו תוך כדי פגיעה ביכולת התנועה וטווחי התנועה של המפרק והתפתחות נוקשות של המפרק – מכאן השם שניתן למצב זה אצבע נוקשה – הלוקס ריגידוס. הכאב נובע בתחילת התהליך ממחלת הסחוס ותהליך דלקתי במפרק ומאוחר יותר בגין שחיקת הסחוס ומגע בין שני קצוות עצם חשופה.

הקודם
הבא

הסיבה להופעת התופעה / מחלה , במפרק האצבע הראשונה אינה ידועה. המרכיב העיקרי הוא כנראה סיבה גנטית. לא נמצא גורם בודד שניתן לייחס לו את סיבת ההפרעה והופעתה.

הטיפול בבעיה זו הוא שילוב של טיפול בתהליך הדלקתי על ידי תרופות נוגדות דלקת, הפחתה בעומס והורדת טווח התנועה. ניתן להשיג זאת באמצעות שילוב של תרופות, מידרס התומך ומגביל תנועת המפרק של האצבע הראשונה ונעליים נוחות.\ כאשר המצב מפריע והטיפול השמרני אינו עוזר ניתן לטפל באופן ניתוחי.

הניתוחים נחלקים לניתוחים המשמרים את המפרק ואת התנועה וניתוח המקבע את המפרק, מבטל התנועה ומביא להפסקת הכאב והתנועה במפרק. הקיבוע מתבצע באמצעות ברגים ו/או פלטה עם ברגים. המפרק מקובע בזווית המאפשרת הליכה ללא כל מגבלה. לארח ניתוח איחוי יש הגבלה ביכולת ההליכה עם נעלי עקב גבוהה. הניתוח יכול להיות מבוצע בהרדמה מקומית או כללית. לאחר הניתוח המנותח הולך באותו יום הביתה . הדריכה על הרגל המנותחת מותרת מיד לארח הניתוח בנעל מיוחדת. משך ההחלמה מניתוח כזה נע בין 8 ל 16 שבועות.

Call Now Button

על רקע מגפת הקורונה  והמגבלות הנלוות, אנו קשובים לצרכים של מטופלינו, ועושים הכל למען שמירה על בריאותכם, בכדי להתמודד עם המצב שנכפה עלינו.

הקליניקה פתוחה ומותאמת עבורכם על פי ההנחיות של משרד הבריאות.

כמו כן, אנו מקיימים גם מרפאה וירטואלית וייעוץ דיגיטלי באמצעות ZOOM ואמצעים נוספים.

מאחל לכולם בריאות איתנה !

לפרטים נוספים התקשרו: