מסמר הפלא: הניתוח החדשני שמאפשר לעמוד על הרגליים - ללא כאבים

עצם העקב (קלקאנאוס) מוקפת ומרופדת במעטפת של רקמת שומן, בפרט תחת העקב רקמה זו הנקראת, כרית העקב. לכרית זו יש צמיגות מיוחדת, הרקמה מורכבת מתאי שומן מיוחדים הנמצאים במדורים נפרדים ומיוחדים המסוגלים לשמור על תכונת בלימת הזעזועים בעמידה והליכה. לחלק התחתון של עצם העקב מתחברות מספר רצועות אשר בהיותן דלקתיות מתפתח המצב של " דלקת הפלננטר פאסציה או בשפת העם "דרבן ".

ישנם לא מעט אנשים שסובלים מפערים באורכי הידיים או הרגליים שלהם. כשהפער הזה הוא יותר מסנטימטר, הוא גורם לצליעה, לפגיעה במפרק הירך ולכאבים קשים. בעבר הטיפול דרש החלמה ארוכה, מורכבת, וסבל רב – כיוון שהחולים הסתובבו במשך חודשים עם מכשיר חיצוני ומסורבל. אבל היום – זה כבר קורה באמצעות מכשיר קטן, שמושתל בתוך העצם, ועושה את כל ההבדל.

אושר בת ה-15, החלה להתלונן על כאבים ברגלה לראשונה לפני חמש שנים. הרופאים אבחנו אצלה גידול שפיר בברך הימנית שגרם להרס של לוחית הצמיחה שאצלה ממוקמת בין הירך לשוק. האזור הזה מורכב מסחוס ובו נוצרים העצם ובונים אותה. ברגע שהאזור הזה נפגע – העצם לא נבנית. "כאב לי בברך, במיון הסתבר שהייתה ציסטה שאכלה לי את העצם ושברה לי אותה", סיפרה אושר על הכאבים שחוותה. הכאבים אף הקשו על שגרת חייה: "גרנו בקומה שלישית בבניין ללא מעלית. אם הייתי רוצה לעלות הביתה אז אבא שלי היה צריך להרים אותי כי לא יכולתי לעלות לבד".

אמה של אושר סיפרה על הניתוח שעברה ועל התקופה שהגיעה אחריו: "בניתוח הראשון הוציאו לה את הציסטה ואת העצם האכולה והשתילו לה רקמת עצם. לאחר הניתוח חשבנו שהסיפור נגמר, אך כעבור שנה היא החלה להרגיש כאבים מאוד חזקים בדיוק באותו מקום. העצם גדלה יותר מדי ופגעה בה". בגלל הפגיעה בלוחית הצמיחה והעובדה שהיא המשיכה לגבוה, רגל אחת של אושר התארכה יותר מהשנייה והיא נזקקה לניתוח נוסף שבו תוקנה הזווית של עצם השוק שהתעקמה.

בשלב הבא הניתוח, הרופא שובר את שתי עצמות השוק ולעצם המרכזית, הטיביה, הוא מחדיר מכשיר חדשני, מעין מסמר תוך לשדי עם מנגנון פנימי שגם מקבע את השבר וגם מאריך את העצם. בהמשך הניתוח, נעשית פריצה של העצם וקדיחה בתוך התעלה הלשדית, שם יותקן המסמר המגנטי. לא רק העצם תתארך – גם הגידים, השרירים והעצבים. בכול פעם שעצם בגוף נשברת, הגוף מנסה לאחות את השבר על ידי יצירת רקמת עצם. תפקיד המסמר המיוחד הוא להרחיק מעט את עצמות זו מזו בכול פעם שהגוף מנסה לאחות את השבר ובכך להמשיך את בניית העצם. ההתקן הפנימי, דמוי מסמר, עובד באמצעות מנוע מגנטי שנשלט מבחוץ על ידי מערכת מגנטית ממוחשבת שמאפשרת לתת בכול יום פקודה למסמר להתארך על פי הצורך.

 

Call Now Button דילוג לתוכן